Projectoverzicht

Bij een woningverbetering komt er veel op je af. Dan wil je graag precies weten wanneer alle belangrijke momenten plaatsvinden. Wanneer kun je het voorgestelde plan verwachten? Wanneer kun jij daarover beslissen, en bij wie kun je terecht voor vragen? Om die reden hebben we hieronder alle stappen en momenten voor je op een rij gezet. Vanaf het moment dat je op de hoogte bent gebracht van de voorgenomen plannen, tot het moment dat je comfortabel en energiezuinig kunt wonen in jouw vernieuwde woning.

Klik hier voor een actueel overzicht van welke stap de volgende is!

Stap 1. Jouw woning komt in aanmerking voor woningverbetering

Je hebt een brief ontvangen waarin de woningeigenaar meldt dat jouw woning in aanmerking komt voor onderhoud. Dat is direct een uitgelezen mogelijkheid om te onderzoeken hoe jouw woning kan worden verbeterd. Jouw beheerder heeft BAM Woningbouw geselecteerd om plannen te maken om jouw woning comfortabeler te maken en jouw energierekening te verlagen.

Stap 2. BAM Woningbouw start het onderzoek

Nadat de eigenaar van jouw woning je op de hoogte heeft gebracht van de voorgenomen plannen om de woningen in jouw wijk te verbeteren, starten wij met ons onderzoek naar de verbetering van jouw woning. Daarvoor bezoeken we een aantal woningen, maar we nemen jouw woonervaringen ook mee. Die heb je als het goed is al aan aan Rob Bakker Bolhaar van de Alliantie doorgegeven tijdens de huisbezoeken.

Stap 3. Inspraak

We vormen een comité van bewoners en vragen hun mee te denken over het plan om de woningen in jouw wijk te verbeteren. Deze bewoners vormen ook een aanspreekpunt voor de andere buurtbewoners. Klik hier om te lezen wie van jouw buurtbewoners in het bewonerscomité zitten.

Stap 4. Laat je informeren over de plannen om jouw woning comfortabeler en energiezuiniger te maken

We maken een plan van aanpak voor de verbetering van jouw woning. Het doel van het plan is simpel: meer wooncomfort en lagere energielasten. Het plan is gebaseerd op de woningbezoeken die we tot nu toe hebben gedaan en de informatie die we van jou (via de Alliantie) en het bewonerscomité hebben gekregen. In het plan van aanpak zie je wat er precies gaat gebeuren, wat de kosten zijn en wat het oplevert.

Je krijgt alle tijd om het plan goed door te lezen. We nodigen je daarna uit voor een informatiebijeenkomst, waar we samen met onze partners klaarstaan om al je vragen over het plan te beantwoorden.

Stap 5. Een persoonlijk gesprek bij jou thuis


Geen enkele woning is gelijk, daarom maken we bij de informatiebijeenkomst een afspraak bij jou thuis. We kijken dan wat er eventueel nog nodig is in jouw woning, aanvullend op de plannen die we voor alle woningen hebben gemaakt. Deze 'warme opname' is een belangrijke stap in de voorbereiding op de verbetering van jouw woning.

Als je dat wilt, geven we een toelichting op de komende stappen in het proces en we beantwoorden al je andere vragen.

Stap 6. We maken een proefwoning

We maken een proefwoning zodat je het resultaat van de werkzaamheden zelf kan ervaren. De leegstaande woning aan Stroeslaan 28 is de proefwoning van de woningverbetering in Hilversum-Noord. Wanneer alle werkzaamheden hier voltooid zijn, sturen we je een uitnodiging om de proefwoning te komen bezichtigen.

Stap 7. Stem jij voor de verbetering van jouw woning?

Lever jouw instemmingsformulier in
De woningverbetering in jouw buurt gaat door wanneer meer dan 70% van de bewoners instemt met de plannen. Stem je samen met jouw buurtgenoten voor de woningverbetering? Of twijfel je nog over je stem? Deel je overwegingen met ons en als je nog vragen hebt, horen we het graag. Tijdens de woningopname ontvang je een instemmingsformulier waarop je jouw keuze aangeeft.

70% bewonersinstemming
Zodra 70% van de bewoners heeft ingestemd met de woningverbetering gaan de werkzaamheden in alle woningen door. Natuurlijk brengen we je zo snel mogelijk op de hoogte en gaan we samen werken aan een goede voorbereiding en uitvoering van de werkzaamheden.

Stap 8. Samen bereiden we ons goed voor

Als 70% van jouw buurtbewoners heeft ingestemd met het plan voor de verbetering van de woningen in jouw buurt, gaan we starten met de voorbereiding op de werkzaamheden. En daar betrekken we jou natuurlijk ook bij. Dat begint al op deze website. Hier geven we je alle informatie en tips waarmee je jezelf zo goed mogelijk kunt voorbereiden op de werkzaamheden.

Om de goede hoeveelheid materialen te bestellen, komen onze samenwerkingspartners op afspraak bij jou langs. Denk bijvoorbeeld aan het inmeten van de kozijnen voor de nieuwe deuren en ramen.

Planningsgesprek
Circa twee weken voor de start van de werkzaamheden in jouw woning, maken we een afspraak bij jou thuis voor het planningsgesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we jouw persoonlijke planning met je. Op deze planning zie je precies wanneer we starten met jouw woning en wanneer we in welke ruimte aan de slag gaan. Tevens bespreken we tijdens ons bezoek hoe je jouw woning gereed kunt maken voor de werkzaamheden.

Stap 9. BAM en partners starten met de verbetering van jouw woning

Op de afgesproken dag en tijdstip starten we met de werkzaamheden om jouw woning comfortabeler en energiezuiniger te maken. Tijdens onze werkzaamheden kun je in jouw woning blijven wonen. We gaan zorgvuldig om met je persoonlijke bezittingen en laten je woning elke dag netjes achter. Wanneer de werkzaamheden zijn afgerond, leveren we de woning persoonlijk aan jou op.

Stap 10. De werkzaamheden zijn in volle gang

BAM is volop bezig met het verbeteren van de woningen in jouw wijk. Is jouw woning nog niet verbeterd? Ongeveer twee weken voordat we aan jouw woning gaan werken, komen we persoonlijk langs voor het planningsgesprek. Daarin leggen we precies uit wanneer we starten met het werk aan jouw woning en hoe je jezelf het beste kunt voorbereiden.

Stap 11. De oplevering van jouw vernieuwde woning

Het lange wachten is voorbij! De werkzaamheden zijn afgerond en je kunt gaan genieten van je vernieuwde woning. Bij de oplevering komen we bij je langs om je alles uit te leggen over de vernieuwingen in je woning.

In dit stadium zul je ook toegang hebben tot jouw persoonlijke omgeving op Ditismijnthuis.nl. Op deze persoonlijke website geven we je persoonlijke Energiecoaching-tips over hoe jij jouw energieverbruik en daarmee je woonlasten nóg verder kunt laten afnemen.

Bij de oplevering ontvang je een vragenlijst met een aantal vragen over de manier waarop je onze werkzaamheden hebt ervaren. We hopen dat je de tijd neemt deze voor ons in te vullen. Met jouw input kunnen we onze manier van werken weer verder verbeteren.

Stap 12. Hoe bevalt jouw verbeterde woning?

Hebben we bij de oplevering iets over het hoofd gezien? Of kwamen er na een aantal weken nog opleverpunten aan het licht? We plannen een aantal maanden na oplevering een dag in, waarop wij samen met onze partners in de wijk zijn om eventuele problemen en onvolkomenheden op te lossen.

Je ontvangt daarvoor een uitnodiging, waarin we uitleggen hoe je jezelf kunt aanmelden en op welke manier je jouw vragen alvast aan ons kan stellen.

Jouw contactpersoon

Vragen? Stel ze aan jouw contactpersoon. Klik op de naam voor alle contactgegevens of klik op het envelopje om direct een e-mail te sturen.

Of blijf op de hoogte met onze nieuwsbrief

Het laatste nieuws

Nieuwe energiecoaching update!

In de nieuwe energiecoaching update die we online hebben gezet, maakt u kennis met de termen sluip- en standby-verbruik en geven we tips hoe u het besparingspotentieel dat er op u ligt te wachten kunt...